Dineridee: Heerlijke tomatensoep!

img-20161109-wa0001

Sinds ik dit recept vond op Lekker & Simpel en maak deze soep regelmatig. Het recept is eigenlijk voor 2 personen, maar ik kwam uit op 3 grote porties.

Ingrediënten voor 3 personen: 5 tomaten, 2 theelepels tomaten puree (ik gebruik een heel blikje), 1 rode paprika, 1 courgette, 1 ui, halve prei, 1 theelepel paprikapoeder, 2 eetlepels Italiaanse kruiden, 1 groentebouillonblokje, 600 ml water.

Bereiding: Snijd de groenten en bak deze in wat olijfolie. Voeg dan de tomatenpuree en de kruiden toe. Ook het water en het bouillonblokje mogen nu erbij. Laat de soep minimaal 10 minuten pruttelen.

Wishlist januari 2017

Levensvragen

mountain-02

  • Is er leven na de dood?
  • Waarom ben ik hier?
  • Bestaat er een hogere macht?
  • Gebeuren dingen met een reden?
  • Waarom doe ik wat ik doe?
  • Hebben anderen mij echt leren kennen?
  • Wat wil ik bereiken in mijn leven?
  • Wat zou mijn leven meer kleur kunnen geven?
  • Hoe wil ik leven?
  • Kan ik terugkijken op een bevredigend leven?
  • Waar krijg ik energie van?
  • Wat zijn mijn intenties voor het leven?
  • Waaraan spendeer ik veel tijd en waarom?
  • Wat betekent vriendschap?
  • Als het erop aan zou komen, wat zou ik meteen doen en wat zou ik onmiddellijk laten?
  • Wat zijn mijn passies?
  • Ben ik belangrijk voor anderen?
  • Wie of wat maakt mij gelukkig?
  • Wat zijn de belangrijke momenten in mijn leven?
  • Kan ik mijzelf de fouten vergeven die ik heb gemaakt?
  • Als ik mijn leven opnieuw zou leven, wat zou ik dan anders doen?

Sportmotivatie

sport

Vaak genoeg begon ik met sporten en vaak genoeg stopte ik ook weer met sporten. Vallen en opstaan zullen we maar zeggen. Dit had verschillende oorzaken, maar ik merk dat sporten meerdere positieve effecten heeft, zowel geestelijk als lichamelijk.

Ondertussen sport ik al een paar maanden drie tot vier keer per week. Vandaag deel ik tips over hoe ik mijzelf zo vaak naar de sportschool weet te slepen.

1. Waarom wil je sporten?
Je moet natuurlijk wel een reden hebben. Als je geen goede reden hebt voor jezelf lukt het nooit om het sporten vol te houden. Mijn redenen zijn dat ik zowel geestelijk en lichamelijk beter in mijn vel zit, het gevoel heb dat ik mijn tijd nuttig besteed en mijn uithoudingsvermogen train.

2. vind een sportschool die bij je past
Ik ben geen teamsporter, daarom was de keuze voor fitness best makkelijk. Eerder sportte ik bij Basic Fit, goedkoop en simpel. Nadeel was dat het ongeveer een 20 minuten fietsen was (met de auto naar een sportschool gaan vind ik onzin). Doordat ik telkens zo opzag tegen het fietsen werd mijn motivatie ook steeds minder.
Later probeerde ik te sporten met workout videos op mijn laptop. In het verleden ging dat lange tijd goed, en het scheelt natuurlijk dat je er de deur niet voor uit hoeft.
Dus dan stond ik weer in mijn lelijkste sportoutfit op blote voeten te hupsen en te springen. Uiteindelijk ging dat vervelen, helaas al heel snel.
Daarna besloot ik Anytime een kans te geven. Er opende een nieuwe locatie op 5 minuten fietsen afstand. Ik vond Anytime eigenlijk net wat te prijzig maar besloot toch een kijkje te gaan nemen. De tv en internet verbinding in de cardioapparaten en de begeleiding hebben me overgehaald. Omdat de sportschool wat duurder is, komen er ook andere types dan in een goedkope sportschool. Het komt erop neer dat ik mij altijd veilig voel, ook als er geen personeel is.

3. Spreek met jezelf af hoe vaak je wilt gaan per week
Mijn begeleider heeft mij uitgelegd dat twee keer per week sporten prima is als je geen resultaten wilt boeken en gewoon wilt behouden wat je hebt. Vanaf drie keer zou je vooruitgang zien. Ik besloot dus om te proberen vier keer te gaan per week, gewoon om safe te zijn. als ik dan eens een keertje niet kan, dan ga ik toch nog drie keer per week.

4. Plan je sportschoolbezoeken in je agenda
Iedere week plan ik in mijn agenda in wanneer ik ga sporten en (ongeveer) hoe laat. Dit helpt mij enorm. Als ik het dan niet doe heb ik stiekem toch een beetje het gevoel dat ik lieg tegen mijn agenda.

5. Wissel af als je merkt dat de training je gaat vervelen
Ik krijg om de zes weken een nieuw trainingsschema van mijn begeleider, maar wissel regelmatig mijn oude trainingsschema af met mijn nieuwe trainingsschema. Ook is het belangrijk om zowel cardio- als krachttraining te doen. Het schijnt zelfs dat krachttraining nog belangrijker is dan cardio.

6. Zorg voor leuke sportkleding
Je kunt natuurlijk gaan sporten in een veel te groot slaap t-shirt met een verwassen broek, maar daar word je ook niet gelukkig van. Gelukkig zijn er tegenwoordig veel leuke sportkleren te vinden.

7. Stel realistische doelen
Resultaat zie je niet meteen. Ook niet als je enorm je best doet en het zweet van je hoofd gutst. Sowieso zal de weegschaal je flink bedriegen omdat spieren meer wegen dan vet. Het is veel beter om jezelf op te meten en te zien hoeveel centimeters je verliest.

8. Voer de oefeningen volledig uit
Heel stoer als je super zware gewichten gebruikt bij het sporten, maar als je hierdoor de oefeningen maar half uitvoert heeft het ook niet veel effect.

9. Niet meer gaan snoepen nu je meer sport
Sinds ik meer sport heb ik minder zin (en tijd, haha) om te snoepen. Natuurlijk is het verleidelijk jezelf na het sporten te belonen met een grote portie McDonalds, want je hebt honger. Maar mijn lichaam snakt altijd naar eieren na het sporten. Als ik deze eenmaal op heb, is de behoefte naar ongezond eten ook een stuk minder.

 

Sunshine smoothie.

smoothie

Je hebt smoothies die je maakt om te zorgen dat het fruit niet van je aanrecht wegloopt en je hebt smoothies die gewoon altijd goed zijn. Deze smoothie maak ik minstens 1x per week en ik geniet er iedere keer weer van.

Je hebt nodig voor 2 personen: 1 handje bevroren aardbeien, 1 banaan en 1 sinaasappel. Even de staafmixer erdoor of in de blender en klaar is je smoothie!

Recept voor koekjestaart

 

DSCN0135

Deze koekjestaart komt ieder jaar wel weer langs op een verjaardag. Omdat hij zo machtig is kun je beter niet een te groot stuk afsnijden, maar lekker is hij zeker!

Ingrediënten: 3 pakken Brusselse kermis, 250 gram basterdsuiker, 1 ei, 500 gram boter, hagelslag puur, 1 mok sterke koffie.

Bereiding:
Maak een beslag van de boter, suiker, het ei en een scheutje van de koffie. Zelf even proeven wat je lekker vindt. Doop dan voorzichtig de koekjes een voor een in de koffie. Let erop dat de koekjes niet helemaal in de koffie gedoopt worden, dan kunnen ze breken.. Zorg bij het stapelen eerst voor een laagje koekjes en dan voor een laagje crème, dan een laagje koekjes, enzovoorts.
Vervolgens smeer je de crème aan de zijkant en op de bovenkant en strooi je de hagelslag eroverheen. De volgende dag is deze taart het lekkerste, nadat deze goed is afgekoeld in de koelkast.

 

 

Verwarmde Zoenen

zoen2.JPG

Soms probeer je iets wat gewoon verrassend goed uitpakt, dit is zo een gevalletje. Na lang testen kwam ik erachter dat je het beste de zoenen van Buys kunt nemen. Deze vind je bijvoorbeeld bij de Jumbo, Jan Linders en AH. De verpakking is felgeel met blauwe letters.

Je pakt dus een zoen en zet deze op een bordje. Dan zet je hem even in de magnetron op ongeveer 750 watt. Als de zoen na een aantal seconden ongeveer 0,5 keer zo groot is, is je toetje klaar! De chocolade is nu gesmolten en het schuim krijgt nu een stevige plakkerige substantie. En die combi is gewoon echt heel lekker! Zo simpel kan het zijn.